maandag, mei 21, 2018
centrum- en citymarketing

centrum- en citymarketing

Share

Vernieuwen marketing centrum Hilversum en opstart citymarketing

In het kader van de vernieuwing van de marketing van het centrum zijn we samen met de gemeente gestart met de opbouw van citymarketing. De opbouw bestaat uit een merkwaarde, brandfilter, marketingstrategie en –organisatie. Veel moeilijke woorden, maar we werken eigenlijk aan een marketingplan om Hilversum als aantrekkelijke woon, werk en recreëer (waaronder centrum bezoek) stad op de kaart te zetten.

Uit een aantal sessies is naar voren gekomen dat we Hilversum kunnen beschrijven met de termen vakmanschap (kwaliteit, kennis, kunde), verbindend (kleinschalig, overzichtelijk, dorps) en we maken en vertellen het beeld en geluid van Nederland in Hilversum. Dit hebben we vertaald in “de verhalenfabriek van Nederland”. Dit leggen we vast in een brandfilter.

Dit filter gebruiken we om te bepalen of een activiteit of product iets bijdraagt of past bij ons. Het is ons toetsingskader om scherp te kunnen zijn in wat we juist wel en ook wat we juist niet doen. Op deze manier gaan we veel gerichter zaken inzetten die Hilversum versterken of vertellen. Als centrum zullen we, met behulp van Bureau Buhrs, onze positionering bepalen, passend bij het citymarketing verhaal.

Centrum Hilversum en de gemeente gaan de positionering voor stad en centrum gezamenlijk vertalen in een campagne met beeldmerk, uitingen en keuze voor middelen (social media, influencers (waaronder bloggers), wifi landingspagina, website, advertenties, abri’s, etc) en acties/evenementen. We willen hierbij creatieve professionals uit de stad betrekken.

Verwachting is dat we rond de zomer de campagne gereed hebben.

Share

Een reacti

  1. Ons bedrijf, http://www.mystery-review.nl is gevestigd aan de Havenstraat in Hilversum. Wij zijn gespecialiseerd in kwalitatief onderzoek, waarbij we ons focussen op de beleving van klanten/gasten/bezoekers/bewoners of patiënten zowel on- als offline. We zetten hiervoor Mystery Guests in. De focus op citymarketing heeft ertoe bijgedragen dat wij steeds vaker kwalitatief onderzoek doen in steden of gemeentes, om zo inzichtelijk te krijgen hoe bewoners en bezoekers een stad of gemeente ervaren en vooral ook waarom. Met de uitkomsten van deze onderzoeken kan men direct aan de slag. We maken al onze onderzoeken volledig op maat. We komen graag een keer langs om te horen hoe de gemeente Hilversum haar inzichten verkrijgt. Wellicht kunnen wij een helpende hand bieden. Succes met deze mooie uitdaging! Bij voorbaat dank voor een reactie.

Plaats een Reactie

Je email adres zal niet worden gepubliceerd Vereiste velden zijn gemarkeerd *

*